Besökare

15 maj 2011

Helgen

På lördagen jobbade vi större delen av dagen med att reda upp efter trädfällningen.
Vi bar stockar till vedhögen och samlade ihop allt ris till en stor hög (till höger i bild).
Vi försökte tända eld på den men det ville inte riktigt ta sig, så då släckte vi den istället.
Det hade samlats en hel del vatten överallt efter fredagens skyfall.
Grannarnas barn roade sig med att leka i vattenpölarna. :)


Idag anlände vi till tomten med varsin yxa i högsta hugg.^^
Vi var där i några timmar och högg ved & travade den.
Medan Peik sågade stockar i bitar tänkte jag att jag skulle plocka lite ris.
Det gick ju bra en stund... tills jag snubblade på en liten rot och helt plötsligt låg jag i en lerpöl.
Måttligt roande... hela vänstra låret blev dyngsurt och lerigt.
Nå, jag samlade mig och fortsatte hugga ved och efter ett tag hade byxorna torkat igen.
Småningom började det regna igen och vi for iväg och åt lite kebab och sen bar det hemåt.
Man känner nog av att man gjort nåt idag, ryggen e lite öm och armmusklerna har nog fått sitt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar