Besökare

22 september 2011

Voila, ett hus! del 2



Här kommer sista delen av framsidan.
(Entre'n, lilla badrummet & mitt behandlingsrum)



Och sist kom gaveln med grovingången.



Sen började dom hissa upp takstolarna.



Här spikar dom fast takfoten på gavlarna.



Första specialtakstolen kommer...
med ryggåstak över vardagsrummet.



Alla takstolar på plats.



Sen var det dags för gaveln & farstukvisten.



Takstolarna kastar häftiga skuggor inne i huset.



När dom var klara för dagen hade dom fått upp filten på bastun...



och på huset hade dom kommit en 1/3 av ena sidan med råspont och filt.
Inte illa för en dags arbete. :)

2 kommentarer:

  1. Nu blev jag nyfiken. Behandlingsrum? Vad ska du hitta på? Kommer jag att besöka dig ofta?

    Tänkte på er och taket, ni hade verkligen tur med regnet, ni hade inte velat ha huset varken dagen innan eller efter.

    SvaraRadera
  2. Behandlingsrum jo. Jag är hudterapeut, så till mig ska man kunna komma om man vill ha en ansiktsbehandling eller lite vaxning eller dylikt. :)

    SvaraRadera