Besökare

14 november 2011

Byggsemester

V. 44 hade vi semester, vilket betyder att vi var byggarbetare på heltid.
Det blev långa dagar, oftast från 7-21.
Taket på garaget skulle fixas under veckan så det var bara att sätta igång.

Först åkte bärläkten upp på taket.



Se skruvade vi upp "pojkarna" som man sen ska lägga upp panelen mot i takfoten.



Hängbrädena satte vi upp.



Här är vår lilla vän Dexter som vi lånade över helgen.
Han var mycket hjälpsam när vi skulle ha upp 4 ton tegel på taket.



Här har vi påbörjat tegelläggningen.



Dagen efter lade vi resten, på båda sidorna.
Peik var uppe på taket medan jag var nere och skickade upp tegel med skyliften.
Men mot slutet vågade även jag mig upp på taket och lade lite tegel.
Utsikten var riktigt nice där uppifrån när solen började gå ner.



Sen var det dags att sätta upp vindskyddsbräden på gavlarna.



Jag tar mig en liten tur i skyliften.



Nockteglen sattes dit...



och sen var det dags för plåtarna.



En dag fick vi ett ryck och slängde upp lite spikregler på väggarna.



Så här såg det ut när Peik skulle sätta upp plåtarna på baksidan av garaget...
inte särskilt stabilt.
Till slut konstaterade han att det nog kanske var lättare att göra det uppifrån taket,
så så fick det bli.



Tjusigt blev det när det väl var klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar