Besökare

15 oktober 2012

Tapeter


Japp japp, nu har vi valt tapeter till hela huset.
Vi började med att fara till Gottby matt & tapet.
Där fick vi en bunt tapetböcker med oss hem
och 6 dagar senare var allt bestämt.
Tyckte det gick ganska snabbt och smärtfritt.

 
Detta är tapeterna som ska va i skrubben,
den svartvita på en vägg och den vita på resten.


Vardagsrummet,
den svarta på en vägg och den grå på resten.



Den här ska va i korridoren.



Köket,
skimrande bakgrund med vita maskrosor på.



Den här blir på en vägg i hallen.



I vårt sovrum ska vi ha lila på 2 väggar och den mönstrade på en vägg.
Den hittade jag på Colorama och blev upp över öronen förälskad i den,
så jag bestämde att den ska vi ha.
Men när jag for dit för att beställa den så blev jag lite avskräckt när jag fick veta
att den kostade 104 €/ rulle.
Så jag for hem utan att ha beställt nån tapet och skulle fundera på saken.
Men för en vecka sedan råkade jag få syn på en liten annons bak på tidningen
där det stod att dom hade 25 % på en massa tapeter,
så då slog jag till.
 Idag var jag och hämtade hem dom och dom är såå fina. :)



Den till höger ska vara på en vägg i datarummet, sen ska det va en likadan i vitt
& en som den vänstra fast i vitt



och på den fjärde väggen ska vi ha denna 3D- tapet.
Datarummet har Peik fått bestämma över. :)



Till det ena lilla sovrummet valde vi dessa tapeter,
turkos på en vägg & vitt på resten.



Och till det andra sovrummet skulle vi ha dessa.
Jag var så stolt över mig själv för att jag skulle prova på nåt nytt
och hade valt en grön tapet (väldigt olikt mig),
men efter 2 veckor ringde hon och sa att dom var slut
och att det inte skulle tillverkas nya förrän om ett halvår.



Så då valde vi dessa istället (mycket mera likt mig),
fast det var faktiskt Peik som absolut ville ha dom. :)
Den vita är dessutom den som vi ska ha på dom flesta väggarna i hallen.



Denna fina fototapet ska jag ha på ena väggen i mitt behandlingsrum,
på resten av väggarna ska jag ha en silverblå metallic tapet,
kommer att bli hur tjusigt som helst.

4 kommentarer:

  1. Jätte fina tapeter du (ni) valt! Fototapeten är ju helt underbar, kanske man måste komma på en behandling sen så man får se hur det ser ut ;)

    SvaraRadera
  2. Så himla snygga tapeter/ malin m

    SvaraRadera
  3. Den där lila å svarta som ni ska ha i sovrummet var ju hur snygg som helst! :) Jag ÄLSKAR lila... :) Den där i 3D blir man ju nästan lite snurrig i huvve av! ;)

    SvaraRadera
  4. Oj domdär va snygga! Skoj o se :)

    SvaraRadera